Beszámolók

2016.07.01.
2017 eleje

    Tavalyi évben sok versenyen indultunk, és elég jó eredményeket szereztünk. Kihasználtuk az utolsó verseny lehetőségeket, mivel idénre olyan szabályokat hoztak, amik nem teljesíthetőek amatőr szinten. Ezzel teljesen ellehetetlenítették az amatőr rallyt.
    2001 óta folyamatosan részesei vagyunk ennek a sportágnak, ami mélyrepülésben van az utóbbi évek szigorításainak hatására, de ez most már túl sok. Így most ahol tudunk indulni, az a reptéri sprintek (Kunmadaras, Kiskunlacháza). Aztán majd meglátjuk hogyan alakul.
2016.07.01.
Kazár

    Újra Kunmadarasra mentünk további jó futómű beállításokat keresni. Ez annyira jól sikerült, hogy közben megnyertük az abszolút értékelést.
    Következő sprint megmérettetés a Kazár - Somlyóbánya közötti útszakasz. Első próbálkozásnál még bizonytalanok voltunk, lett is sok lemaradásunk. Utána viszont elkaptuk a fonalat, és folyamatosan kapaszkodtunk fentebb. A verseny végére a harmadik helyet értük el.
2016.05.30.
4 verseny

    Idei első versenyünk Zagyvaróna-Cered között volt, nagyon szeretjük ezt a pályát, de kuplung hiba miatt már az elején feladtuk a versenyt.
    Következett Domaháza-Zabar sprint. Itt a folyamatos eső miatt nem élveztük a vezetést. Viszont hasznos is volt, mert közben felismertük a futómű beállításai nem ideálisak. Ezt viszont ott nem tudtuk módosítani.
    Az új beállítások tesztelése miatt mentünk a Kunmadaras repülőtéren rendezett sprintre. Itt egyébként is is jó hangulatúak a versenyek, és a széles pályán bátrabban lehet közlekedni. A változtatásaink jó irányt mutattak vezethetőségben is, és az idő eredményekben is. Végül megnyertük a kategóriát és az abszolút 3. helyet.
    Lyukóbánya-Parasznya közötti sprint elég jól sikerült, folyamatosan tudtunk javítani az időeredményen.
2015.03.30.
Sprint 1

    Előző évben nagy át szervezés volt a rally szakág körül, így szűnt meg a Rally Túra versenysorozat, amire koncentráltunk eddig. Idén sem lesz folytatása, ezért csak néhány sprint versenyen indulunk majd.
    Most voltunk az idei elsőn, Lyukóbánya-Parasznya közötti útszakaszon. Száraz és jó idő volt, igaz a reggeli hidegre nem figyeltünk eléggé, egy megforgásunk volt miatta. Összesen hatszor kellett teljesíteni a pályát, és a harmadik helyet szereztük meg.
2014.09.04.
Miskolc Rallysprint

    Szombaton a miskolci salakpályán kezdődött a megmérettetés. Élveztük ezt a pár kört, meg is tudtuk nyerni.
    Másnap reggel esőben kezdődött az igazi verseny, ennek nem örültünk. Nem is sikerült jó időt menni. Később száradt a pálya, és jó harc alakult ki a második hely megszerzéséért. Az utosó szakaszon viszont megforogtunk, ezzel a hibával annyi idő vesztettünk, hogy csak negyedikként értünk célba.
Videó az utolsó szakaszról
2014.05.23.
Ózd rally

    Idén változtattunk az autón. A folyamatos meghibásodások miatt a turbót levettük a motorról, így majd kevesebb erő és terhelés éri a váltót. Ez kategória váltást is jelent, most már a 2000cm3 alatti autók az ellenfelek.
    Ózdon a jól ismert szakaszok fogadtak minket, ez most jó volt, mert így koncentrálhattunk a változtatásokra. Egészen más érzés az új autót vezetni, jobban kezelhető, bátrabban lehet nyomni neki. Nem sokkal a verseny előtt lett kész az átalakítás, de gond nélkül működött. A jókedvet csak egy defekt rontotta, ami miatt az utolsó szakaszon kereket kellett cserélni.
    A következő időszakban próbálunk a motorerőn javítani, illetve a futóművet is át kell hangolni.
2013.06.26.
Salgó rally

    Nagyon jó versenyen vagyunk túl. Jó idő és három nagyon jó pályát kellett teljesíteni. Zagyvaróna - Cereden már sokat mentünk régebben, kedvenc pályánk. Kazár - Salgótarján is ismerős környék. Zabar - Domaháza új szakasz nekünk, hasonló a kazári pályához. Széles és jó minőségű utak, itt bátrabban lehet az autó határait próbálgatni.
    Változtattunk az autón, mostantól csökkentett motor erővel fogunk menni, a megbízhatóság és vezethetőség érdekében. Ezen a versenyen úgy tűnt ez jó döntés volt, mert többet nyertünk a kanyarokban, mint amennyit az egyenesben vesztettünk. Ez az eredményen is látszik, negyedikek lettünk, és csak kevés hiányzott a jobb eredmény eléréséhez.
2013.05.16.
Ózd rally

    Szombaton a salakpályán kezdődött a megmérettetés, jó bemelegítés volt másnapra. Vasárnap újra a jól ismert pályák következtek (Királd körgyors, Sáta-Ózd). Gyenge eső próbálta nehezíteni a versenyzést, de nem tudta elrontani a kedvünket.
    A harmadik szakasz végén viszont az autó megint meghibásodott, eltört a féltengely. Kevés vigasz, hogy nem sok mindenről maradtunk le, mivel később félbeszakították a versenyt.
2012.10.10.
Vác rally

    A múlt évben volt először ez a verseny, akkor jó élményben volt részünk. Most ugyanazok a szakaszokat jelölték ki, ezért nagyon vártuk a rajtot.
    Vasárnapra az esőfelhők elszálltak, az autó is rendben működött, így koncentrálhattunk az autó beállításaira. Az első kör még nem volt az igazi, de utána tudtunk gyorsulni. Végül a negyedik helyet szereztük meg.
    Ezzel együtt az év végi összetettben ötödikek lettünk.
2012.09.04.
Miskolc rally

    Ezen a futamon új szakaszokat ismertünk meg: Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt és Lyukóbánya - Parasznya. Az első nagyrészt egynyomos út, a második jó minőségű széles, és mindkettőnek izgalmas a vonalvezetése. A pályán töltött idő tetszett, és az autóval sem volt komoly problémánk. Viszont a rendezés nagyon gyengén teljesített, így ez sokat rontott az összképen.
2012.07.10.
Esztergom rally

    Izgalmas útvonal várt ránk, az egyik egy új pálya, a másik részben új. Igaz nem sokáig élvezhettük, hiszen a második szakasz elején második fokozatban maradt a váltónk, így lassan gurulva kaptunk 3 percet az ellenfelektől. Szerencsére a szerviz közel volt és megjavítottuk. A következő szakaszok rendben voltak, de így sem tudtunk az utolsó helyről előrelépni.
2012.05.28.
Ózd rally

    Ózdon a szokásos nem túl jó minőségű pályákat most fordított irányban jelölték ki. Nem a kedvenc pályáink ezek, csak próbáltunk egy jót autózni, de a verseny nem így alakult. Szakaszról szakaszra, mindig volt valami újabb problémánk. A legjobb, amikor a szakasz rajtja előtt zárlatos lett valami, és lekapcsolt minden műszert és a hangosítást is.
Szerencsére a gondok nem voltak végzetesek, így nagy nehezen célba értünk, és ez volt a hétvége egyetlen pozitív eseménye.
2012.05.02.
Tatabánya rally

    Ez az idei első komoly versenyünk, és kezdésnek egy 16 Km-es rábaringi szakasz volt a feladat. Izgalmas itt végigmenni, viszont az autó futómű beállítása egyáltalán nem jó az ennyire szűk kanyarokban, így jelentős hátrányt szedtünk össze. Azután következtek a hagyományosabb rally szakaszok, ezek jó minőségű, de csúszós pályák (Oroszlány - Pusztavám, Tatabánya - Környei elágazó).
Sikerült hiba nélkül teljesíteni az összes szakaszt, és az autó is jól viselkedett. Ezzel szemben több ellenfelünknek is akadt problémája, így végül a harmadik helyet meg tudtuk szerezni.
2011.09.29.
Esztergom rally

    Ha Esztergom, akkor: Lábatlan - Bajna, Tardos - Bikolpuszta. A pályákat már jól ismerjük, de így is nehéz pontosan teljesíteni.
Az eddigi legkomolyabb mezőny indult a kategóriánkban, ezért is próbáltunk most jó teljesítményt nyújtani. Jól kezdtünk és harmadik időt is tudtunk menni. Az utolsó két szakaszon viszont nem volt teljes turbónyomásunk, ettől lassultunk egy keveset, de közben az ellenfelek is problémákkal küzdöttek, így megszerezhettük a dobogó alsó fokát.
Különdíjat is nyertünk(GPS készüléket), mint a Lábatlan - Bajna szakaszon leggyorsabb elsőkerekes autó. Köszönjük Garmin!
2011.09.10.
Vác rally

    Egy új helyszínt ismerhettünk meg. Vác környékén nem szokott verseny lenni, de remélem most már gyakrabban lesz.
A szombati prológ nem volt túl érdekes, el lehetett volna hagyni. A vasárnapi pályák viszont tetszettek, az útminőség is rendben volt, és élvezetes kanyar kombinációkkal volt tele. (Nagymaros-Márianosztra 12Km, Gombás-Kissejce 7Km) A versenyt szinte probléma mentesen teljesítettük, csak egy lassú defektünk volt az utolsó gyors végén.
Eredményünk: kategória ötödik helyezés.
2011.08.10.
Szendrő rally

    A két kihagyott verseny alatt sikerült egy új motort összerakni, közben a futóművön is változtattunk, de rendes kipróbálásra már nem maradt idő. A verseny első kilométerein derült ki az állítás eredménye, sajnos szinte vezethetetlen lett az autó. Változtatni ott már nem tudtunk rajta, így végigmentünk ahogy tudtunk. A cél után pedig próbáltuk gyorsan elfelejteni ezt a nagy csalódást.
A versen rendezése és a pályák egyébként nagyon jók voltak, pár év után újra a klasszikus szendrői pályákon mehettünk: Hidvégardó - Viszló(8,7Km), Rakaca - Meszes(11,1Km)
2011.05.20.
Ózd rally

    Ózdi verseny nem a kedvenc helyszínünk, most sem lett az. Egy rosszul szervezett szombati prológgal kezdődött, másnap pedig a körgyorsaságival bonyolították tovább.
  A komoly problémát mégsem a pálya okozta, a második szakaszon elmelegedett a fék, aminek az eredményeképpen hirtelen az egyik árok szélén találtuk magunkat, szerencsére egy tolatás után mehettünk tovább. Azután a negyedik szakasz végére a motor egyértelmű jelét adta, hogy már nem bírja sokáig. Reméltük, hogy még kibírja egy kicsit, és végül teljesíteni tudtuk az utolsó két szakaszt is. Végül kategória negyedikek lettünk.
  A bajnokságban most két murva verseny következik, amiken nem is akartunk indulni, így viszont direkt jó, mert lesz időnk újra építeni a motorunkat.
2011.04.15.
Eger rally

    A télen nem sok minden történt, kicsit még finomítottunk az autón. Egy sprint versennyel kezdtük az évet Kazáron. Jól sikerült második hely lett az eredmény. Egri két szakasz: Egerszalók - Tarnaszentmária (12Km), Sirok - Bátor (17Km). A pályák minősége a két véglet között váltakozott, egy része jó minőségű széles aszfalt, a másik fele pedig keskeny kátyús. Már hiányzott a versenyzés, ezért vártuk a hosszú 17Km-es szakaszt. Jó idő volt és a problémák is elkerültek minket, így élvezhettük az egész versenyt. A végeredményben a kategória harmadik helyét szereztük meg.
2010.10.20.
Szendrő rally

    Itt mindig jó a rendezés, ezért jó ezzel a versennyel zárni az évet. A mostani pályák: Edelény - Abod, Abod - Szendrő. Mindkét pálya tempós, dobálós, így nagyon figyelni kellett a reggeli hidegben, hogy pályán maradjunk. Két gyors után a harmadik helyre kerültünk. A második körben a javuló körülmények ellenére sem tudtuk lefaragni az időnket, és az utolsó szakaszok sem hoztak változást az eredményben, így a végén is harmadikok lettünk.
2010.09.13.
Kunmadaras sprint

    A reptéren jelölték ki a 9km-es pályát, amit szombaton kétszer, vasárnap háromszor teljesítettünk. Nagyon jól szervezett és hangulatú verseny volt, ahol felszabadultan lehetett az autót próbálgatni.
2010.09.01.
Ózd rally

    A hosszú szünet után, egy rövidre sikerült verseny következett. Az első szakaszon egy megcsúszás után, ahogy a füvön fordultunk vissza az útirányba, átmentünk egy betondarabon. Nem tudtunk tovább menni, a futómű akkora ütést kapott, hogy mindent ki kellett cserélni.
2010.06.15.
Esztergom rally

    A szokásos esztergomi szakaszok fogadtak most is, de nem a szokásos meleg időjárás. A nap elején még a száraz pályákon kezdtünk, első szakaszon eléggé bátortalanok voltunk, következő 2 szakaszt már jónak éreztük. Utána viszont jött az eső, és ott megint nem azt hoztuk amit kellett volna. Verseny közben az ellenfelek végig pár másodpercre voltak előttünk és mögöttünk is, de változtatni senki sem tudott. A RTE bajnokságban most 2 murva futam következik, amiken nem indulunk.
2010.05.15.
Tatabánya rally

    A versenyen Rugógyári út - Környei elág. és Oroszlány - Pusztavám közötti szakaszokat teljesítettük háromszor. Ismét hiba mentesen mentünk végig, és közelebb kerültünk az ellenfelekhez. Közben végig futómű állításokat próbálgattunk, amik inkább rontottak az autó viselkedésén, de ezzel is okosabbak leszünk legközelebb.
2010.04.01.
Eger rally

    A téli szünet után egy sprint versennyel kezdtünk, hogy gyakoroljunk Eger előtt. A teszt jól sikerült, így jöhetett az idei első RTE futam. 3 pályát kellett kétszer teljesíteni, a rendezés jól szervezetten működött, így gyorsan eltelt az idő és már a célban is voltunk. Végig élveztük és komolyabb hiba nélkül teljesítettük a szakaszokat. A második körben tudtunk javulni, így már elfogadható időeredményeket értünk el.
   Most jól kezdődött az év, de van még hova fejlődnünk, reméljük a következő versenyeken tovább tudunk gyorsulni.
2009.12.20.
2009

    Az egész év elment azzal, hogy a gyenge váltó nem bírta ki a versenyeket, és az erősített váltó csak év végére lett kész.
Készülünk 2010-re, és reméljük jobban alakulnak majd a versenyeink.
2008.12.20.
Év vége

    Ebben az évben nem sok minden alakult úgy, ahogy terveztük. Az autó építése is elhúzódott, és a versenyképessé tétele is nehezebb volt mint gondoltuk, de mégis jó évet zárhatunk.
    Idén 7 versenyen indultunk, és sok tapasztalatot szereztünk. Most úgy érezzük, hogy ha télen kijavítjuk az autó már ismert hibáit, akkor elérjük az idei év célkitűzését: ütőképes és megbízható rallygépet építeni.
Az autó megfelelő vezetése, még nem valósult meg, ehhez még biztos kell egy pár verseny.
    A 2009-es célunk: szeretnénk aktív résztvevői lenni az RTE élmezőnyének.  :)
2008.09.15.
III. Roland-Autó Szendrő Rally

    A megszokott jó pályák voltak most is: Meszes-Rakaca, Viszló-Hídvégardó. Tempós bevállalós szakasz mindkettő, ezeken lehet sokat tanulni. Az első szakaszon abszolút tizedik időt mentünk, a második sem sikerült rosszul. A harmadik szakaszon tönkrement a váltónk, ami nem volt teljesen váratlan, mert korábban is volt vele gond. A szakaszról le tudtunk jönni, és reménykedtünk hogy a következő gyorson még kibírja, és eljutunk a szervizig. Szerencsére be tudtuk fejezni a szakaszt, és nem kellett megvárni a verseny végét a haza indulásig.
Eredmény
2008.08.13.
Baranya Kupa

    Az előző verseny után felmerült problémákat meg tudtuk oldani, így nyugodtan koncentrálhattunk a nagyon nehéz pályákra. Most kivételesen 3 szakaszon rendezték a futamot: Alsómocsolád - Mecsekpölöskei elág. (15Km), Remeterét - Árpádtető (10Km)
Béta - Zobákpuszta (5Km). Élveztük végig a szakaszokat, jó így tét nélkül autózni, és az autónk is most már kezelhetőbb.
Eredmény
2008.07.23.
VIII. Esztergom Rally

    Túl vagyunk az első versenyen, a két szakasz: Bajna-Lábatlan, Bikolpuszta-Tardos. Most fordított irányban volt mint amit megszoktunk, de nem rosszabb így sem. Mi egyet hibáztunk amikor a kézifékes kanyarodást próbáltuk, és kicsit lelógott az árokba a kocsi hátulja, más hibánk nem volt. Ez azért is jó hír, mert kicsit tartottunk a versenytől, itt elég nagy sebességre lehet gyorsulni, és nem megfelelő futómű beállításokkal gondok lehetnek.
Ami a lényeg nem hibásodott meg az autó, viszont kiderült pár dolog amin még alakítani kell. Ami még meglepő volt az a nagy érdeklődés a kocsi után, és a sok elismerő szó. Ehhez eddig nem voltunk hozzászokva (Köszönjük!). Reméljük hamarosan az időeredményeink is elismerésre méltóak lesznek.
Eredmény
2008.06.21.
Eurocar 98 Mátra Rally

    Az autó működik, voltunk már tesztelni, de ezen a versenyen mégsem tudtunk indulni, mert mindig újabb nehézségekbe ütközünk, komoly gond szerencsére nem akadt, viszont a kisebbek is sok időt elvesznek.
2008.05.22.
VI. Vectra-Line Rally

    Ennél a dátumnál jutottunk el odáig az autó építésben, hogy megpróbáljuk beindítani, ami nem adta könnyen magát, de megoldottuk.
2008.04.23.
VI. Suzuki-Kaiser Ózd Rally

    Mostanra sokat haladtunk az autó építésben. Helyére került a futómű, a műszerfal, a vezeték hálózat nagy része és a motornak is egyre több alkatrésze kerülbeszerelésre.
2008.04.04.
I. Hegyhát Rally

    Eljött az első verseny időpontja, így szombaton most is trélerre tettük a versenyautót, de most nem a versenyre indultunk vele, csak a festőtől hoztuk haza.
    Így itt nem a versenyről lesz szó, csak az autó építésről:
December elején kezdtük el a munkát, egy utcai autót bontottunk szét, és tuningoljuk, de most nem csak kisebb "N"-es változtatásokat végzünk rajta, mint az előző kocsinkon, hanem igazi versenygéppé formáljuk. Már minden főbb alkatrész megvan, amit be akarunk építeni, csak a mikéntjét kell kitalálni. Most már legalább le van festve, és kezd autó formája lenni. Ez természetesen rengeteg időbe telik, így már az elején tudtuk, hogy legalább egy verseny ki fog maradni. Most biztos az is, hogy a második (ózdi) futamon sem indulunk, de ez egyáltalán nem zavar ... Sőt, őszintén szólva még jobb is!