Az Itinerünk bemutatása
Így néz ki az itinerűnk egy oldala:
Ez az itiner lap a Salgótarján - Kazár szakasz első oldala.
Az alapok: Feltüntetjük a távolságokat a kanyarok
között ez lehet 50, 100, 150, 200 méter. A távolságok nem feltétlenül tükrözik a
pontos távolságokat, mivel ezt nem mérjük csak a vezető szemmértéke alapján
írjuk. Például a 200m-t akkor is írjuk ha a valós távolság akár 500m-nél is
több, mert ilyen távolságnál már nincs jelentősége. Amikor nincs távolság beírva
az azt jelenti hogy egymás utáni kanyarkombináció.
A kanyarok sima bal ill. jobb-tól ötös erősségűig
terjednek. A sima kanyarok után nincsen szám, ezek padlógázzal vehetők be. A
komolyabb kanyarok (akár 90°-ak) is lehetnek sima kanyarok. Az egyes fokozatú
kanyarok kicsit fékesek, erősebb ívűek vagy valami miatt veszélyesebbek. A
másodikos egy visszakapcsolást, a harmadikos két sebesség fokozattal a négyes
három sebesség fokozattal való visszakapcsolást jelent. Az ötödikes kanyart
nagyon ritkán használunk mivel ez igen lassú kanyart jelent amit csak lépésben
lehet teljesíteni második fokozatban. Egyesbe nálunk nem kell kapcsolni,
mert az túl rövid az a fokozat.
Önálló jelek még a távolságok és kanyarok előtti le
ill. fel nyilak ezek a nagyobb lejtőket ill. emelkedőket jelölik, a nagy
felkiáltó jelek szigorú kanyarok amikre fokozottan oda kell figyelni. A nagy
omega jel a bukkanókat jelöli. És még van egy igen fontos jel a lassítóé.
A felső sorban szereplő jelek plusz információk például
város kezdete, vége, híd ezeket nem olvasom fel csak tájékozódási pontok, de
vannak nagyon fontos megjegyzések is, ezekben a felső sorokban. A hosszú a
szokásosnál hosszabb ívű kanyar, a kicsi kanyarban igazából nem kell kanyarodni,
L a levágós kanyarokat jelöli, a G a kigumizott kanyarokat jelöl, a fordított
kis omega jel a rossz utat jelöli. A padkás és az úton az út szélére utal. Lehet
még köves ami felhordott kőre, dobós ami rossz hepehupás dobálós útra
figyelmeztet és lehet fékes ahol a féktávra kell figyelni.
Az alsó összehúzások az egybetartozó kanyarokat fogják össze.
Ezt mondom:
ötven bal egy hosszú, ötven sima jobb kicsi
ötven szigorú jobb egy levág, sima bal rossz az út
száz bukkan benne sima bal
ötven sima jobb köves, úton
fölfelébe száz jobb kettő köves hosszú, fölfelébe
százötven a vége sima jobb
lefelében százötvenre szigorú jobb egyes fékes dobál
fényesaszfalt, százötvenre köves kétsoros lassító